بسبب صورة والده بالطائرة.. تحرك عاجل من نجل أحمد شيبة ضد «بلوجر»

الموجز  

تصدر اسم المطرب الشعبي أحمد شيبة تريند مواقع التواصل الاجتماعي، عقب انتشار صورة له من الطائرة أثناء السفر لإحياء حفل في قطر.

ونشر البلوجر ياسر أحمد صورة مع زوجته آية إبراهيم أثناء سفرهما إلى قطر، وظهر في المقعد الخلفي الفنان أحمد شيبة وهو نائم في الطائرة، وانتشرت الصورة بشكل كبير على السوشيال ميديا خلال الساعات الماضية.

واستخدم نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي الصورة في إنشاء «كوميكس»، والتعليق عليها بالمزاح، ووصف حالتهم في المواصلات أو أثناء السفر بهذه الصورة.

من جانبه، خرج «حودة» نجل الفنان أحمد شيبة للتعليق على الصورة قائلًا: «فيه حد المفروض أنه مشهور ومراته برضو مشهورة كانوا رايحين قطر وأنا والدي كان رايح عشان عنده حفلة هناك وكان نايم في الطيارة من التعب عشان كان عنده شغل كتير في القاهرة.. الشاب اللي صور الصورة دي خفة دمه معدية كل الحدود».

وأضاف نجل المطرب الشعبي: «أنت نزلت الصورة عندك على السوشيال ميديا والموضوع أنت ممكن تكون شايفة مضحك بس هو متشافش مضحك هو فيه محامي رفع عليك قضية أنت وزوجتك لأنك تعديت على الخصوصية ومش جدعنة ولا رجولة.. المحاميين اللي شغالين معانا في المكتب خدوا الموضوع بجدية إزاي شخصية عامة يتصور وهو نايم».

تعليقات القراء