عمرو أديب: مصطفى محمد كريستيانو مصر.. وغياب صلاح حافز

الموجز

قال الإعلامي عمرو أديب، إن اللاعب مصطفى محمد يُعتبر "كريستيانو مصر"، ومنتخب مصر كان من المفترض أن يلعب بشكل أفضل مما ظهر عليه أمام توجو, معقبا:كان لازم يبقى أسخن من كده شوية، عدم وجود صلاح بسبب إصابته بفيروس كورونا كان لازم يبقى حافز لنجوم كتير.

وأضاف "أديب" خلال تقديم برنامج "الحكاية" المذاع عبر فضائية "MBC مصر": صلاح لما بينزل بيسحب الأكسجين من الملعب، كان لازم غيابه يبقى حافز لعدد من النجوم زي زيزو ومصطفى محمد والنني"، مناشدًا في الوقت ذاته جموع الشعب المصري بارتداء الكمامات واتخاذ الإجراءات الإحترازية لمواجهة  فيروس كورونا المستجد.

وتابع: الشخص الاحترازي يبقى لابس الكمامة طول الوقت ومعاه المطهرات بتاعته ومظبط نفسه، لو فيه تجمع مفهوش إجراءات احترازية ساعتها نقول بقى فيه كام واحد هيجيله كورونا، تختلف نسبة الإصابة من فرنسا لأمريكا لمصر حسب النسب، موضحا أنه تم عمل تطهير وقياس درجات حرارة للمواطنين في قرية محمد صلاح بعد إصابته بكورونا.

وأوضح ان إصابة صلاح فيها شق رياضي وطبي واجتماعي وغنائي، من امبارح وأنا قولتلكم إن فيه دراسة إن طالما فيه مجموعة من البشر قاعدة مع بعض لازم نسبة تطلع كورونا، لا يمكن لأي تجمع مفيش فيه تباعد ميطلعش منه أعداد كورونا، يعني فيه 6 أشخاص خالطوا صلاح أصيبوا بالفيروس".

تعليقات القراء