«لازم نولع في مقرات الأحزاب زي النور والوسط».. الحلقة الأخيرة من «الاختيار 3» تعرض تسريب لقيادي إخواني مع مساعد خيرت الشاطر

الموجز   

عرضت الحلقة الأخيرة من مسلسل "الاختيار 3 - القرار"، والذي يعرض على فضائية "أون"، تسريباً جديداً من قضية التخابر الكبرى يجمع بين الإخواني أيمن شوقي الخطيب، وخالد سعد مساعد خيرت الشاطر.

وفي التسريب، يقول شوقي: “بص يا خالد والنبي الله يكرمك أنا كنت بلغت الدكتور البلتاجي الصبح بالاحتشاد في ميدان النهضة والحمد لله ميدان النهضة تم احتشاده دلوقتي”، ليرد خالد سعد قائلا: "صح أه".

وأضاف شوقي: "ركز يا خالد في اللي هقوله ليك دلوقتي ولازم يتنفذ حالًا حالًا جيت أتصل بالدكتور البلتاجي موبايله مغلق، لازم حالًا يتم التوليع في مقرات الأحزاب في المحافظات زي مقارات التيار الشعبي والنور والوسط عايز الدنيا كلها تنشغل ونعمل بلبلة عايز الكلاب المحتشدة في الميادين تسيبها وتجري".

يشار إلى أن مسلسل "الاختيار 3" من بطولة: كريم عبدالعزيز، أحمد عز، ياسر جلال، أحمد السقا، صبري فواز، خالد الصاوي، عبدالعزيز مخيون، جمال سليمان، محمد رياض، منذر رياحنة، هيدي كرم، هشام إسماعيل، أمير المصري، وإيمان العاصي وغيرهم، من تأليف هاني سرحان، وإخراج بيتر ميمي، وإنتاج شركة "سينرجي".

تعليقات القراء