كمين لمجانين التريند.. تامر حسني يوضح حقيقة هجوم أحمد آدم عليه (فيديو)

أوضح النجم تامر حسني حقيقة هجوم الفنان أحمد آدم عليه، كاشفا أن الفيديو المتداول من برنامجه "آدم شو" المذاع على شاشة قناة "الحياة"، ويظهر هجوم آدم على المطرب، ليس كاملا.

ونشر تامر حسني عبر حسابه على إنستجرام الفيديو الكامل لحديث أحمد آدم عنه وما قصده، ليظهر في المقطع أن الممثل الكوميدي كان يعطي مثالا لفكرة "التريند" وأن الكلام المسيء لأي شخص ينتشر بشكل أكبر من الكلام الجيد.

وتحدث أحمد آدم في الفيديو عن فكرة التريند وانتشار الكلام السلبي دائما، وأعطى مثالا عندما تحدث في البداية إيجابيا عن تامر حسني، حيث قال عنه إنه نجم موهوب وحقق نجاحات كبيرة سواء في الغناء والتمثيل وكل مجال اقتحمه، ثم بعدها تحدث عنه بشكل سلبي وهاجمه وقال إن كل ما يقدمه إسفاف، وراهن أن الكلام السلبي وهجومه عليه هو الذي سينتشر.

وكتب تامر حسني تعقيبا على الفيديو: "أستاذ أحمد آدم فعلا بيدي درس حقيقي بيشرح فيه سمات العصر الحالي اللي كلمة تريند فيه جننت عقول بعض الناس وخليتهم يبيعوا مبادئهم وصداقتهم وأمانتهم لمجرد أن الناس تعرفهم أو تتكلم عليهم ولو ليوم واحد و نسيوا أنه لا يصح إلا الصحيح عشان ده عدل ربنا، وأي أفاقين مع الوقت هتلاقيهم بيختفوا والمحترم الحقيقي هو اللي بيستمر أصل لما نهتم ونرد على كل كداب أمال اللي بيحبونا نعمل معاهم إيه !!!!؟".

وأضاف: "تابعوا قلوب الناس والمواقع اللي هتاخد كلام الأستاذ أحمد السلبي وينشروه، وعلموا عليهم عشان تعرفوا حقيقتهم … والحقيقة أن فعلا الكلام السلبي هو اللي انتشر شكرا أستاذ احمد آدم لكلامك وإشادتك الحقيقية في حقي هي شهادة عظيمة من فنان محترم وكبير بفنه وأخلاقه".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

تعليقات القراء