’’مش هناخد صور مع حد.. إيه المهزلة دي‘‘.. نيللي كريم تكشف سر انفعال زوجها على المعجبين في مهرجان قرطاج

كتب: ضياء السقا

كشفت الفنانة نيللي كريم، سبب انفعال زوجها على المعجبين أثناء تواجدهما في مهرجان قرطاج، خلال الأيام الماضية.

وقالت نيللي، خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي شريف عامر في برنامج "يحدث في مصر": أي حد بيكون حابب يتصور معايا من أصغر واحد لأكبر واحد عمري ما بقول لأ، بس لما خرج المهرجان خرجنا كلنا، وكنت لابسة فستان طويل، والناس داست على الفستان وقطعته، ولاقيت ناس بتزقني عشان تتصور معايا، ومكنش فيه أمن".

وأكملت: "بعد ذلك حدث نوع من الارتباك، لأن فستاني اتقطع، ولاقيت حد بيطلع الموبايل عشان يتصور معايا وحد بيزقني من ورا، يعني فيه هرجلة حصلت، خرجت من القاعة عاوزه أركب العربية وأمشي بسرعة على الفندق، أنا رغم ده كله متكلمتش، بس لاقيت فيه هجوم عليا مش عارفة ليه، وبأنهي سبب، كان معايا طارق الشناوي، الناقد الفني القدير، وهو كان في لجنة التحكيم من أوله لآخره".

وتسبب سوء التنظيم وتدافع المعجبين في انفعال لاعب الإسكواش هشام عاشور، زوج الفنانة نيللي كريم، على بعض المعجبين الذين التفوا حولها، في محاولة للتصوير معها أثناء حضورها مهرجان قرطاج السينمائي، الذي أقيمت فعالياته في تونس.

وتداول عدد من مستخدمي منصات السوشيال ميديا فيديو الواقعة بشكل كبير، حيث ظهر هشام عاشور، خلال الفيديو الذي بثه أحد البرامج التونسية، وهو ينفعل على عدد من معجبيها لحظة دخولها أحد الفنادق، ليمنع التصوير معها بسبب تزاحمهم عليها قائلاً: «مفيش صور مش هناخد صور مع حد.. إيه المهزلة دي؟».. وبعدها غادر عاشور برفقه زوجته نيللي كريم، إلى السيارة.

وكرمت إدارة مهرجان أيام قرطاج السينمائية في دورته الـ32، التي أقيمت في الفترة من السبت 30 أكتوبر حتى 6 نوفمبر الجاري، النجمة نيللي كريم عن مجمل أعمالها وتقديرًا لمسيرتها السينمائية والفنية، ولاقي تكريمها وصورها في حفل افتتاح المهرجان تفاعلاً من جمهورها على مواقع التواصل، والذين احتفلوا بها برفقة زوجها هشام عاشور، والذي حرص على الظهور معها ودعمها والاحتفال بتكريمها، ونشر عدة فيديوهات وصور لها على إنستجرام، ومن كواليس رحلتهما إلى تونس.

تعليقات القراء