إسلام إبراهيم عن انتقادات بدلته بمهرجان القاهرة السينمائى: التنمر اللي بيتعرض له الفنانين لا يُحتمل

الموجز

أعرب الفنان إسلام إبراهيم،عن اسيتائه من الانتقادات التي واجهته بسبب بدلته في مهرجان القاهرة السينمائى.

ووجه الفنان رسالة لكل منتقدى ظهوره فى افتتاح الدورة الـ42 لمهرجان القاهرة السينمائى، التى أقيمت أمس، فى دار الأوبرا المصرية، حيث نشر صورة للبدلة التي ارتداها فى الحفل عبر حسابه الشخصى بموقع فيس بوك، ليرد على كل الذين انتقدوا ظهوره.

وقال إبراهيم خلال منشور عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": مالها البدلة يا جماعة مش فاهم، ولا عشان أنا اللي لابسها فمن حقك تشتم وتجرح حتى لو أنا ما أساءتلكش في حاجة أو غلطت فيك اللبس ده حرية شخصية البدلة كحلي في أبيض عادية جدا أنا شايفها حلوة وما زالت شايفها حلوة، بجد مهنة التمثيل بقت قاسية جدا ومش أي حد يتحملها والتنمر اللي بيتعرضولوا الفنانين بقي لا يحتمل.

وأضاف الفنان: ومحدش يقول متردش أنت شخصية عامة اأنا في الأول والآخر بني آدم وبردوا مش هتقدروا تهزوا ثقتي في نفسي أو في ربنا، أكيد مش كل الناس مقصودة بالبوست بتاعى بفضل ربنا في ناس كتير بتحبني وبتحكم عليا من خلال فني اللي بقدمه وبس ربنا يخليكوا ليا ويكتر من أمثالكم.

وانطلق حفل افتتاح الدورة 42 لمهرجان القاهرة السينمائي، بعرض الفيلم البريطاني "الأب"، إخراج فلوريان زيلر، ويخصص المهرجان، اليوم الخميس، عرضا ثانيا لـ"الأب"، في التاسعة مساء، بالمسرح الكبير في دار الأوبرا المصرية.

تعليقات القراء