«معنديش خلل هرموني ومتفرضوش دينكم علينا».. تصريح لـ نور هشام سليم يثير الجدل على مواقع التواصل.. ويدافع عن سارة حجازي

الموجز  

نشر نور، نجل الفنان هشام سليم، مقطع فيديو له عبر حسابه الشخصي على موقع "انستجرام"، دافع فيه عن المثليين ومعاناتهم في التعامل مع الآخرين، منهم سارة حجازي.

وقال نور، المتحول جنسياً، في الفيديو: "اللي راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقي منافق، اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق"، مضيفاً: "اللي هييجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك انت وحياتك انت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة أو على ملك". متفرضش دينك عليا»

وأضاف نور: "فين الإنسانية يا جماعة، اللي هييجي يقول لا أصل انت عادى بس المثليين والمثليات حرام، هقولكم حاجة أنا مكنش في خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل".

وتابع: "انا قدام ربنا اللي عملته دا غلط، بس انتو كلكم ماشيين حبيبي يا نور وأنت زي القمر وعيش مبسوط، بس سارة حجازي ماتت بس أحسن وإن شاء الله الدود يأكلك".

ودافع نور عن المثليين قائلاً: "هتقولوا عليا كدا لما اموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو انت بتشرب وبتزني وبتحشش، أنا زي زي سارة حجازي، واللي مش راضي بيها مش راضي بيا، واللي مش راضي بيها مش عاوزه عندي".

وأضاف متسائلاً: "احنا بني أدمين يا جماعة، الجريمة بتاعتها ايه؟ انها بتحب البنات؟ انتو مش ملايكة علشان ترحموا الناس، فهموني أو فهموا نفسكم، أنا مش عارف انتو ليه بتدعموني ومش بتدعموا الناس التانية، أنا مش فاهم ليه الدعم دا كله ليا".

وتابع نور: "انتو لو فاكرين لو دا اختيار اني اطلع مثلي أو مثلية يبقوا انتو مش فاهمين حاجة خالص، ليه اختار إن أنا اتعذب، ليه اختار حاجة زي كدا، فكروا فيها".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

. ⭐️تابعوا صفحتنا الثانيه ⭐️ @alshiaka_magazine_ . . . . . . . . . . . . . . ‏ #alshiaka_magazine #احمد_فهمي #احمد_عز #كريم_فهمي #شريف_منير #محمد_رمضان #محمد_امام #امير_كرارة #ياسمين_عبدالعزيز #احمد_السقا #كورونا #ياسمين_صبري #ياسمين_عبد_العزيز #احمد_العوضي #احمد_زاهر #منى_زكي #روجينا #هنا_الزاهد #يسرا #دنيا_سمير_غانم #مي_عزالدين #ايمي_سمير_غانم #حلا_شيحة #شيرين_عبدالوهاب #كندة_علوش #ياسمين_صبري #مي_عمر #حلا_شيحا #هشام_سليم #هنا_شيحة #نور_هشام_سليم

A post shared by ALSHIAKA MAGAZINE مجلة الشياكه (@alshiaka_magazine2) on

وفجر هشام سليم مفاجأة مدوية بشأن نجله نور، خلال لقاءه في برنامج "شيخ الحارة والجريئة" الذي قدمته المخرجة إيناس الدغيدي.

وقال هشام سليم في البرنامج إن "إبنته نورا أجرت عملية تصحيح جنسي لتصبح رجلاً يدعى نور"، مؤكداً على حبه ودعمه الكامل لابنه وأنه من واجبه أن يسانده في قراره طالما سيحقق له السعادة.

وأضف هشام سليم: "أنت إبني وأنا اللي جبتك للدنيا، وأنا بدعمك في أي حاجة ولازم أقف جنبك..ولو أي حاجة حصلت أنا موجود علشانك".

يشار إلى أن سارة حجازي (30 عاماً) التي تحدث عنها نور هشام سليم في الفيديو قد انتحرت الأسبوع الماضي، حيث قيل إنها أنهت حياتها داخل منزلها في كندا، تاركة رسالة بخط اليد منسوبة لها.

تعليقات القراء