«فيروس عجوز».. تركي آل الشيخ لعضو الأهلي: «إيه محلك من الإعراب يا هلفوت؟».. تفاصيل أزمة رئيس هيئة الترفيه السعودية مع إدارة المارد الأحمر

الموجز

شن تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية مالك نادي ألميريا الإسباني هجومًا حادًا على محمد سراج الدين عضو مجلس إدارة النادي الأهلي.

ووصف تركي آل الشيخ عضو الأهلي بالهلفوت، قائلا: “مين انت يا هلفوت، ايه محلك من الإعراب قبل ما اكلمك”.

وقال تركي عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: “هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟ حسبما نشر على صفحته الشخصية "فيس بوك".

وهاجم محمد سراج عضو مجلس إدارة النادي الأهلي، مرتضي منصور رئيس نادي الزمالك، وتركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية مالك نادي بيراميدز السابق مالك نادي ألميريا الحالي.

وقال سراج:”في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة، وفي فيروس تاني عيل مستجد من الخارج، الفيروسات دي بتنشر الفتن”. حسبما نشر موقع "القاهرة 24".

وكتب سراج عبر حسابه الرسمي فيس بوك: “بعيد عن الكورونا ربنا يحفظنا ويسلمنا منها جميعاً في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر وفي فيروس تاني عيل لسه مستجد من الخارج الفيروسات دي بتنشر فتن وقرف ومشاكل طول الوقت في الرياضة وبين الناس وبين بعض وبين أكبر جمهورين في مصر”.

وتابع سراج:”اللي أنا واحد مرضاش بأحداث أي نوع من أنواع الفتنة بينهم بأي شكل من الأشكال إحنا في النهاية ولاد بلد واحدة نختلف اه نهزر مع بعض اه لكن تطاول وأذى ده منبوذ ومرفوض بالنسبالي من الجانبيين، المشكلة أن الفيروسات دي مختلفة عن الكورونا في حاجة وهي أن لها علاج بس العلاج لازم يجي من الدولة”.

وأكمل:”ويكون جذري الدولة اللي أنا بحترمها وبقدرها عشان محدش يزايد عليا أنا ابن مؤتمر الشباب ودايماً بكون فخور بده وظهوري الأول هناك في 2016 وعرضي لأفكاري كان دفعة ونقلة ليا في أمور تانية كتير مؤتمر شباب مصر اللي كله طموح وتفاؤل وفكر ونقاء مش أجواء عشوائية وفتن وبلطجة تعوق الواحد عن أهدافه وطموحه الحقيقي لرفعة بلده وناديه المفضل اتمني يكون في مستمع لأن فاض الكيل اللهم بلغت اللهم فاشهد”.

 

تعليقات القراء