Go To Shootha.com
 

«الإرهابيون» يهددون أقباط مصر: لو نازل يوم ٣٠.. لتر بنزين يولع في بيوتكم ومحلاتكم وكنائسكم.. ولو مش خايف على كل ده خاف على عيالك!!

«الإرهابيون» يهددون أقباط مصر: لو نازل يوم ٣٠.. لتر بنزين يولع في بيوتكم ومحلاتكم وكنائسكم.. ولو مش خايف على كل ده خاف على عيالك!!
«الإرهابيون» يهددون أقباط مصر: لو نازل يوم ٣٠.. لتر بنزين يولع في بيوتكم ومحلاتكم وكنائسكم.. ولو مش خايف على كل ده خاف على عيالك!!
 
صورة من منشور يقوم «الإرهابيون» بتوزيعه في صعيد مصر -هذا المنشور يتم توزيعه في المنيا-، بغرض ترهيب وتخويف أقباط مصر من المشاركة في تظاهرات ٣٠ يونيو!
 
 
نص المنشور:
 
رسالة إلى المسيحيين
 
المثل بيقول لو جالك الطوفان حط عيالك تحت رجليك
 
لو نازل يوم ٣٠-٦ تولع في البلد بالخرطوش والمولوتوف خليك عارف إن لتر بنزين ممكن يولع لكم في محلات الدهب والخشب والسباكة والجرارات والتجارة والأوتوبيسات والسيارات والجناين، وممكن البيوت والكنائس والمدارس والزراعة كمان والورش
 
كل ده لو مش خايف عليه خاف على عيالك وبيتك
 
الكلام ده بالأدب بس وقت الجد يبقى بقلة الأدب
 
امضاء
ناس غيورين على البلد
 
وفي المقابل، ننشر لكم صورة لافتة قام بوضعها «المصريون» في طريق المطار تحمل رسالة للمصريين الأقباط.
 
إنت يا قبطي اوعى تخاف
دا احنا نشيلك ع الأكتاف 
 
 

لن تفلح الفتنة في شق صف المصريين

أفلا تعقلون؟! 

 
تعليقات القراء