زينة تكشف التفاصيل الكاملة لـ أزمتها مع أحمد عز: كنت بحبه من 10 سنين وأخدت حقي بالقانون

 

 علق الفنانة زينة على أزمتها مع زواجها السابق من الفنان أحمد عز قائلة :"انتهت تماما، وحصلت على حقها بالقانون، وبفضل المحاكم، وبفضل دولة القانون التى تنعم بها مصر الآن".

وتابعت زينة : "أحمد مش وحش، ويؤدى فريضة الحج والعمرة ومش بيسيب فرض صلاة، وكنت بحبه من 10 سنوات من أيام فيلم مذكرات مراهقة، وحملت فى شهر 1 مارس 2013 وولدت فى شهر أكتوبر من نفس العام بأمريكا".

وكشفت الفنانة زينة، خلال لقائها مع الإعلامى عمرو أديب، فى برنامجه "الحكاية"، المذاع على قناة "إم بى سى مصر" الفضائية، تفاصيل فترة زواجها بـ عز، قائلة: "تزوجته عرفيا فى 15 يونيو عام 2012 فى وجود أهلي وسافرنا أمريكا، عشان نوثق الزواج العرفي فى القنصلية المصرية هناك، وكان عاوزنى اعتزل الوسط الفنى، وكان بيجيلى شغل كتير جدا فى الوقت ده، وكان هيبقى نقلة كبيرة فى حياتى".

واستكملت، قائلة، إنها توجهت إلى القنصلية المصرية فى أمريكا لتوثق عقد الزواج، حتى تتمكن من اصطحاب ابنيها إلى مصر، مضيفة: "عشان انزل مصر بعيالى لازم يكون هناك توثيق يثبت أنهم من شخص، عن طريق إثبات الزواج مدنيا فى أمريكا.. وورجعنا على مصر كويسين ومفيش مشكلة".

وأضافت زينة: "ولدت فى الشهر السابع فى أمريكا، وفى هذه الأثناء والد أحمد عز مرض، فاضطر إلى النزول لمصر، وكان الاتفاق إنه ييجى أمريكا مرة أخرى يدفع مصاريف الولادة والمستشفى، ولم يأت فقررت أنفصل عنه، وعندما علم بهذا قرر الانفصال لم يصرف على أبنائى".

وتابعت النجمة زينة: "مشكلة أحمد عز معايا أنا مش مع عياله.. كل شوية بيعمل منع للسفر لعيالى مش عاوزهم يسافروا.. خدت حقى الحمد لله بالقانون ولا عمرى هغلط فيه .. وعيالى قالولى اوعى تغلطى فى بابا"، وأضافت: بقول لأحمد عز.. المعجبين مش هيترحموا عليك لو مت، أنما عيالك اللى هما من صلبك هما اللى هيترحموا عليك".

تعليقات القراء