طليقة سامح عبد العزيز "أم بناته" .. تطلق أقوى تصريح تعليقاً على حبسه

طليقة سامح عبد العزيز "أم بناته" .. تطلق أقوى تصريح تعليقاً على حبسه
وضعت طليقة المخرج سامح عبد العزيز المذيعة داليا فرج حداً لأي شائعة قد تطلق على إثر القبض على زوجها السابق، لتكتب كلاماً حاسماً تدعمه به في محبسه وترد به على الصحفيين الذين رغبوا في معرفة رد فعلها بعد الخبر الصادم.
 
وكتبت طليقة سامح عبد العزيز على حسابها على الفيس بوك: "طيب بالنسبة للأخوة الصحفيين إللي بيحاولوا يجيبوا رقمي واللي جابوا بالفعل ومردتش.. أنا مش هارد على أي صحفي بشكل شخصي وكلمتي واحدة وقلتها زمان".
 
وأضافت طليقة سامح عبد العزيز: "وهاقولها تاني للتأكيد.. سامح مش بس أبو بناتي.. سامح صديقي وأخويا وعشرة عمري كله، نتخانق.. نزعل.. نطلق.. آه.. لكن وقت الشدة إحنا الإتنين ضهر بعض.. واحد.. اللي يوجعه يوجعني.. واللي يسيء ليه يسيء ليا".
 
تعليق طليقة سامح عبد العزيز على حبسه
تعليق طليقة سامح عبد العزيز على حبسه
وتابعت "وللي يقول عليه كلمة أكله بسناني.. سامح عبدالعزيز أجدع وأطيب صديق في الدنيا وأحن وأعظم أب.. وعلى فكرة هو كمان لو حصل لي حاجة هو سندي وضهري زيه زي تامر ووائل".
 
واختتمت كلامها قائلة: "ربنا هايفك كربه ويفرج همه وينصره.. علشان قلبه الأبيض.. وعلشان بناته.. واثقة في ربنا.. يا جبل ما يهزك ريح.. خلص الكلام".
 
وكان المخرج سامح عبد العزيز قد تم القبض عليه في كمين في الهرم تابع لشرطة السياحة والآثار، بعد العثور على كمية من المخدرات أقر أنها للاستعمال الشخصي وليس للإتجار، وبناء عليه تم حبسه أربعة أيام على ذمة التحقيق مع عرضه على الطب الشرعي.
 
يذكر أن سامح عبد العزيز كان متزوجاً من المذيعة داليا فرج ولديه منها ثلاثة بنات، وأعلنا انفصالهما في عام 2014.
 
تعليقات القراء